Dokunan ve Hisseden Eller

Çalışma Alanlarımız

OSTEOPATİ

Osteopati Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından kabul görmüş, vücudu bir bütün olarak ele alan bir manuel tedavi yöntemidir. Amerika ve Avrupa’da uzun yıllardır yaygın olarak kullanılan Osteopati, yalnızca ellerle uygulanır. Özellikle ağrıda ve fonksiyon bozukluklarında kullanılır.

Osteopatlar vücutta bulunan dokulardaki gerginlik artışlarını ve buna bağlı eklemlerde gelişen fonksiyon bozukluklarını tespit ederek ve şikayetlerin ortaya çıkmasının nedenlerini bulmayı ve kalıcı iyileşmeyi hedefler.

İnsan vücudu karmaşık bir organizmadır. İç organlar, eklemler, fasya ve kaslar gibi tüm parçaları birbiriyle bağlantılı ve ilişkilidir. Çoğu zaman, vücudun bir bölümündeki bir sorun, daha uzaktaki etki mekanizmalarından kaynaklanır. Sağlıklı işleyen bir vücut hem canlılığa hem de kendini iyileştirme yeteneğine sahiptir. Bununla birlikte, her insanın ve her insan vücudunun benzersiz olduğunu bilmek çok önemlidir. Aynı zamanda her insanın bedeni, fiziksel deneyimlerinin ve yaşam tarzının bir yansımasıdır. Bu nedenle tedavi, özel olarak uyarlanmış stratejilerin ve çözümlerin geliştirilmesini gerektirir. Osteopatide hastalık değil hasta merkeze konarak kişiye özel tedavi yaklaşımları belirlenir.

OSTEOPATLAR 3 FARKLI TEDAVİ YAKLAŞIMI KULLANARAK HASTAYA YARDIMCI OLUR:

1- Parietal Osteopati; kas ve iskelet sisteminin tedavisinde kullanılır. Eklemler, kaslar, kemikler, bağlar ve tüm fasya gruplarının tedavisini kapsar. Çeşitli manipulasyon, mobilizasyon ve kas gevşetme teknikleri gibi uygulamaları içerir.

2- Visseral Osteopati; sindirim, dolaşım, solunum gibi iç organlara bağlı gelişen sorunları tedavi ederek, iç organların çoğunlukla onları saran fasya dediğimiz yapılarla neden olduğu ve yansıyan ağrılar olarak da bilinen bel, boyun, omuz ve sırt ağrıları gibi sorunları tedavi eden uygulamalar içerir.

3- Kranial Osteopati; kafa eklemleri ve bölgelerine hassas ve hafif dokunuşlarla, travma ya da strese bağlı gelişen gerginliklerin ve fonksiyon bozukluklarının giderilmesine yardımcı olur. Özellikle tortikolis gibi doğum travmaları, düşme ya da darbeye bağlı gelişen baş ağrıları ya da kulak çınlamaları ve benzeri gerginlikleri azaltmayı amaçlar.

Osteopati ile Tedavi Edilebilen Hastalıklar

MANUEL TERAPİ

Manuel terapi herhangi bir cihaz kullanmadan el ile yapılan tedavi amaçlı uygulamalardır. Bu alanda eğitim almış olan doktor ve fizyoterapistler tarafından uygulanır. Kas, eklem, fasya, bağ ya da sinirlerle çeşitli teknikler kullanılarak çalışılırak ağrının azaltılması ve fonksiyonelliğin tekrar kazandırılması hedeflenir. Manuel terapi şu teknikleri içerebilir:

Manuel Terapi uygulamaları sonucunda; ağrı azalır, kan dolaşımı artar, kaslar gevşer, eklem ve dokulardaki baskı azalmasına da bağlı olarak dokunun kendini tamir etme süreci desteklenmiş olur.

PELVİK TABAN REHABİLİTASYONU

Pelvik taban kasları, leğen kemiğinin (pelvis) tabanında yer alır ve bu bölgeyi aşağıdan bir hamak misali sarar. Pelvik taban kas grubunun işeme, dışkılama ve cinsel fonksiyonlarda önemli görevleri mevcuttur. Bu kaslar aynı zamanda mesane ve barsak hareketlerini de kontrol etmektedir.

Pelvik taban kaslarının eğitimini içeren ve fizyoterapi programlarından biri olan pelvik taban rehabilitasyonu, kişiye özel uygulanmaktadır. Hastaların yaşam kaliteleri pelvik taban rehabilitasyon programı ile önemli ölçüde artabilmektedir.

Pelvik Taban Rehabilitasyonu ile Çözümlenmesi Hedeflenen Başlıca Problemler;

İdrar ve dışkı kaçırma,

Gece alt ıslatma,

İşeme zorlukları ve kabızlık,

Genital bölgede veya makatta ağrı,

Genital organ sarkmaları,

Ağrılı cinsel ilişki

FİZYOTERAPİ ve REHABİLİTASYON

Fizyoterapi ve rehabilitasyon, kişinin yaralanma, hastalık veya doğuştan ya da sonradan edinilen engellilik sonrasında kaybettiği hareket ve fonksiyon kabiliyetini iyileştirmeye ve ağrıların azaltılmasına  yardımcı olan bir tedavi yöntemidir ve fizyoterapistler tarafından uygulanır.

Fizyoterapi, iyileşme sürecini hızlandırır ve kolaylaştırır. Hastaların mümkün olduğunca bağımsız ve ağrısız bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olur.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Kullanıldığı Hastalıklar

ve daha pek çok hastalıkta iyileşmeyi desteklemek üzere kullanılan bazı fizyoterapi teknikleri şöyledir:

KLİNİK PİLATES

Kas iskelet sisteminde oluşabilecek rahatsızlıkları önlemek veya oluşmuş rahatsızlıkları tedavi etmek ve desteklemek amacıyla uygulanır. Kişilerin akut ağrıları azaldıktan sonra kasların gücünü ve esnekliğini arttırarak vücudun daha sağlıklı olması hedeflenir. Klinik pilates vücut anatomi ve fizyoloji bilgisine sahip fizyoterapistlerce yaptırılan medikal bir yöntemdir. Mat pilates kişinin kendi vücut ağırlığı kullanılarak uygulanırken, reformer pilateste özel tasarlanmış bir alet yardımıyla vücudun belirli ağırlıklarda dirençlere maruz bırakılarak çalışması sağlanır.Kliniğimizde omurga problemi, duruş bozukluğu yaşayanlar, daha sağlıklı bir vücuda sahip olmak üzere spor yapmak isteyenler, hamilelik dönemi ve sonrasında yaşamına hareket katmak isteyenler, ortopedik rahatsızlığı olan kişiler için, kliniğimizde uzman fizyoterapistler tarafından yapılan postür analizi sonrasında sizin için belirlenecek en uygun program fizyoterapist eşliğinde uygulanır.

Klinik Pilatesin Kullanıldığı Durumlar